FBS 08. «TRAIN THE TRAINER»
ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ!
Εισαγωγή: Όλοι στη ζωή μας έχουμε παρακολουθήσει ανιαρές ή ανούσιες εκπαιδεύσεις, εκπαιδεύσεις που προκαλούσαν ύπνο ή κούραση. Κάποιες όμως φορές παρευρεθήκαμε σε σεμινάρια, τα οποία όχι μόνο δεν μας κούρασαν, αντιθέτως μας εξίταραν και μας κίνησαν την περιέργεια να ψάξουμε λίγο περισσότερο το αντικείμενο. Τι ήταν όμως αυτό που έκανε τη διαφορά; Γιατί μόνο κάποιοι εισηγητές μας κέρδισαν;
Σκοπός: Σκοπός του σεμιναρίου είναι να οριοθετήσει τα στοιχεία, τις γνώσεις και τις ικανότητες που απαιτούνται για τον αποτελεσματικό εκπαιδευτή.
Θεματολογία:
- Σύσταση ακροατηρίου / Γνώση του αντικειμένου από το ακροατήριο
- Εκπαιδευτικές ανάγκες ακροατηρίου και μέθοδοι εύρεσης
- Βαθμός γνώσης και επάρκεια εισηγητή / Επιλογή υλικού και μεθόδου παρουσίασης
- Επιλογή και προετοιμασία χώρου / Διάταξη αίθουσας / Τοποθέτηση εξοπλισμού
- Τι πηγαίνει συνήθως «στραβά» και πως μπορεί να προληφθεί
- Ανακοίνωση κανόνων / Agenda και μέθοδοι χρήσης της
- Τρόποι παρουσίασης και συνήθη λάθη προς αποφυγή / Αξεσουάρ /
- Στυλ διεξαγωγής και επιλογή κατά περίπτωση
- Έναρξη / λήξη / καθυστερήσεις
- Ντύσιμο και αξεσουάρ – εικόνα που μεταδίδουν
- Έλεγχος νεύρων και άγχους / Χρήση δοκιμασμένων τεχνικών κατά περίπτωση
- Κίνηση και ομιλία / Do’s and dont’s
- Αιφνιδιασμός ακροατηρίου / Πλησίασμα / τήρηση απόστασης / Ερωτήσεις, πότε και με ποιο τρόπο; «πηγαδάκια»,
- διακοπές και επαναφορά στην τάξη
- Ιδιαίτεροι τύποι συμμετεχόντων
- Role playings / case studies / Ανέκδοτα / ιστορίες / παιχνίδια
- Διαλείμματα – συχνότητα και χρονική διάρκεια
- Χρήση προσωπικών παραδειγμάτων
- Υποστηρικτές και ταραξίες
- Χρήση του χρόνου / λήξη αργότερα ή νωρίτερα από το αναμενόμενο
- Αυτοσχεδιασμός και θέματα «μπαλαντέρ» / Έμπνευση εμπιστοσύνης
- Τρόποι κλεισίματος / Αξιολογήσεις και χρήση τους / Αποστολή πρακτικών
- Προετοιμασία επόμενης συνάντησης